Tulorekisterin hyödyntäminen

Työttömyyskassat hyödyntävät etuuspäätösten perustana tulorekisterin tietoja. Etuushakemuksen mukana ei tarvitse toimittaa niitä liitteitä, jotka LL-kassa saa tulorekisteristä. 

LL-kassa saa tulorekisteristä sellaiset tiedot, jotka vaikuttavat etuuden määrään tai etuusoikeuteen. 

Työnantajat ovat ilmoittaneet palkat tulorekisteriin tammikuusta 2019 alkaen.  Etuus- ja eläketietoja on ilmoitettu tulorekisteriin tammikuusta 2021 alkaen.   

LL-kassa toimittaa tiedot jäsenelle maksetusta etuudesta tulorekisteriin viiden kalenteripäivän kuluessa maksupäivästä. 

Ilmoita tulo- ja etuustiedoista etuushakemuksen yhteydessä 

Ilmoita aina etuushakemuksen yhteydessä, jos olet saanut hakujakson aikana työtuloa tai jos olet hakenut/saanut jotain muuta etuutta tai eläkettä.  

Yritystoiminnan tuloja ei saada tulorekisteristä.  

Sinun ei välttämättä tarvitse toimittaa liitteitä hakemukseesi tulo- tai etuustiedoista, jos saamme tarpeelliset tiedot suoraan tulorekisteristä. Pyydämme sinulta tarvittaessa lisätietoja hakemuksen käsittelyn yhteydessä.

Työnantajan ilmoitustapa vaikuttaa liitteiden tarpeeseen 

Työnantaja on lain mukaan velvollinen ilmoittamaan tietyt pakolliset tiedot tulorekisteriin.

Työttömyyskassa tarvitsee etuusasian käsittelyssä myös vapaaehtoiseksi luokiteltuja tietoja, ja jos työnantaja ei ole näitä tietoja ilmoittanut tulorekisteriin, joudumme edelleen pyytämään palkkalaskelmia tai muita selvityksiä etuushakemuksen liitteeksi.  

Työttömyyskassojen Yhteisjärjestön sivuilla lisää tiedoista, joita työttömyyskassan tarvitsevat tulorekisteristä

Vastasiko tämä sivu kysymykseesi?

Vapaamuotoinen palaute

"*" näyttää pakolliset kentät

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.